Aflevering 66 - De Tweede Punische Oorlog: Deel XVI - "Verstoor Mijn Cirkels Niet!"

 De locatie van Syracuse, hedendaags Syracusa in Zuid-Oost SiciliĆ«.


Hiero II

De Tiran van Syracuse
(c. 308 - 215 v. Chr.)

Hieronymus

De Zoon en troonopvolger van Hiero II
(231 - 214 v. Chr.)

Adranodoros

Oom en opvolger van Hieronymus
(? - 214 v. Chr.)
[Wikipedia]

De locatie van de stad Leontini


Epicydes


Marcus Claudius Marcellus

Romeinse consul en bevelhebber tijdens de Slag om Syracuse
(c. 270 - 208 v. Chr.)

Appius Claudius Pulcher

( ? - 211 v. Chr.)

Sambuca (belegeringswerktuig)



De Katapult, Balista, Torsion en de hefbomen

Gebruikt door de Grieken bij de verdediging van Syracuse

De Katapult

De Ballista

De Torsion
De hefbomen van Archimedes


Archimedes van Syracuse

(c. 287 - 212 v. Chr.)

Het Oude Syracuse





Reacties

  1. Hallo, Ik ben onlangs gestart met luisteren naar deze prachtige podcast. In aflevering 2 noemt u twee linkjes naar boeken van Homerus en Virgil. De link naar Vigil's Aeneid werkt helaas niet. Kunt u deze nogmaals posten? Mvg,
    F. van Mulken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, helaas is de website die ik gebruikte niet langer online. Als u googelt op: Livius Ab Urbe Condita dan vindt u vanzelf hele vertalingen (en originelen) van zijn boeken.

      Verwijderen
  2. Hallo, ik heb hier gisteren een reactie geplaatst, maar ik zie het niet terug. Daarom nog een keer:
    Ik wilde mededelen dat het laatste kwartier van "The dial of destiny" de laatste Indiana Jones film, erg interessant zal zijn voor iedereen die deze podcast luistert.
    Mvg,
    F. Van Mulken

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten